De dood in haar handen

De dood in haar handen

Rank 268 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 29 Favoriet 1 Recensies 1
Tijdens de dagelijkse boswandeling met haar hond stuit Vesta Gul op een handgeschreven briefje. Er staat: ‘Haar naam was Magda. Niemand zal ooit weten wie haar heeft vermoord. Ik was het niet. Hier is haar lichaam.’ Vesta is van streek, ze is pasgeleden, na de dood van haar man, naar deze omgeving verhuisd en kent nog vrijwel niemand in de buurt. En ze is altijd al een beetje in de war. Het briefje wordt een obsessie en
ze richt zich volledig op deze onbekende vrouw: wie was zij en waarom moest zij dood?
Tijdens haar zoektocht wordt het mysterie alleen maar groter en beginnen realiteit en fantasie door elkaar heen te lopen. Dit leidt ertoe dat Vesta ook het duistere verleden met haar man onder ogen moet komen.
De dood in haar handen is een meesterlijke combinatie van suspense, horror en gitzwarte komedie en Vesta is een onvergetelijke
onbetrouwbare verteller. Na Eileen en Mijn jaar van rust en kalmte slaat Ottessa Moshfegh opnieuw toe met een uiterst originele, stilistisch ijzersterke roman.
Uitgeverij De Bezige Bij b.v.
23 juni 2020
9789403198606 , 9789403199108

Recensies

Een aanrader!

door: deleestrein 1 like
Het verhaal dient zich meteen al aan als een zoektocht. Een mysterieuze zoektocht naar een vermeend lijk. De hoofdpersoon is de twee en zeventig jarige Vesta Gul, een combinatie van Miss Marple, van Agatha Christie, en Jessica Fletcher, uit Murder, She wrote. Het verhaal is een mengelmoes van...