De eekhoorns huilen op maandag
  Lees een fragment

De eekhoorns huilen op maandag

Gelezen 121 Aan het lezen 6 Wil ik lezen 57 Favoriet 4 Recensies 1
Literatuur & Romans Lijsten 1   Topics 0
Het gaat Joséphine Cortès niet voor de wind. De breuk met haar moeder is pijnlijk definitief, en inspiratie voor een tweede roman heeft ze niet. Haar emotionele leven is een puinhoop. Twijfels. Veel twijfels. Twijfels zijn er niet bij haar grenzeloos ambitieuze dochter Hortense, die in Londen woont en droomt van een internationale carrière als ontwerpster.

De enige die haar uit haar evenwicht kan brengen is Gary. Die weigert haar grillen slaafs te volgen en staat zelf ook op een keerpunt in zijn leven. Zoé, de jongste dochter van Joséphine, is niet langer het kleine meisje. De vlinders in haar buik laten zich steeds nadrukkelijker voelen. Op de achtergrond blijft de gruwel uit het verleden doorschemeren.

Het laatste deel van Pancols familiesaga speelt zich af in Parijs, Londen en New York. Pancol beschrijft haar bekende personages met veel mededogen, oog voor detail en humor.

Manteau
08 september 2012
21 september 2012

Reacties op: De eekhoorns huilen op maandag