De eerste sneeuw

De eerste sneeuw

Rank 8713 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 12 Favoriet 0 Recensies 0
De vrijgevochten Alice valt als een blok voor Matteo, de man die haar op haar eerste werkdag aan het lachen krijgt. De twee worden onweerstaanbaar tot elkaar aangetrokken. Hun passionele liefde duurt zes maanden, tot Matteo met het ontstellende nieuws komt dat hij weldra vader wordt en naar zijn thuisland Italië verhuist.

Vijfentwintig jaar later kruisen de wegen van Alice en Matteo elkaar opnieuw, in het broeierige Palermo. Hun hartstocht is door de jaren heen alleen maar sterker geworden. Hoewel ze beiden gelukkig getrouwd zijn, pikken ze de draad moeiteloos weer op. Hun liefde speelt zich af in een ander universum, dat niet wordt geteisterd door dagelijkse beslommeringen, schuldgevoelens of spijt. Tot de passie de bovenhand neemt en zich van zijn meest verwoestende kant laat zien.

De eerste sneeuw is een sensuele roman die doet denken aan Benoîte Groults tijdloze klassieker Zout op mijn huid.
Houtekiet
19 juni 2020