De experimenten

Rank 1407 Gelezen 445 Aan het lezen 12 Wil ik lezen 303 Favoriet 12 Recensies 44
Literatuur & Romans Artikelen 1 Newsroom 1 Lijsten 3 Spots 3 Top25's 10   Topics 0   Leesclub
Vijftig jaar lang hebben ze elkaar niet gezien of gesproken. Maar nu is Alma ziek en dit weekend is er niemand anders om voor haar te zorgen dan haar stiefdochter Charlie. Zodra ze terug is in het huis van haar jeugd weet Charlie weer waarom ze het al die jaren geleden voorgoed heeft verlaten. Maar dan begint Alma te vertellen: over hoeveel mensen er in een kolenwagon passen; de eeuwige jeuk in de barakken; over de experimenten in Blok 10 van Auschwitz. Kan een gruwelijke getuigenis een levenslange verwijdering overbruggen? +

Lebowski
23 januari 2019
23 januari 2019

Guy Doms Hebban Recensent

Geenszins probeersel; wel diepgravend en fascinerend

door: Guy Doms 1 like

Marion Pauw (1973) is er helemaal klaar mee; ze schrijft geen thrillers meer voortaan. Dit betekent echter niet het einde van haar succesvolle auteurscarrière. In haar nieuwe roman De experimenten geeft ze weer vol gas. Op een andere manier dan welteverstaan.

‘Vader werpt me een blik toe alsof...

Reacties op: De experimenten