De familie

De Familie – Mario Puzo Wat is een familie? Mario Puzo beantwoordde deze vraag, op onvergetelijke wijze, met zijn creatie van de Corleones, in ‘De Peetvader’. Twintig jaar later zet hij de kroon op zijn carrière met een imposante roman over de machtigste familie uit de Italiaanse geschiedenis – de Borgia’s. In ‘de familie’ voert Puzo zijn lezers terug naar het vijftiende-eeuwse Rome en openbaart ons de uitspattingen en intriges van het Vaticaan, zoals hij eens de geheimen van de maffia onthulde. Centraal in deze roman staat Rodrigo Borgia, paus Alexander VI, een man wiens begeerte naar macht, rijkdom en vrouwen alleen geëvenaard wordt door zijn allesverterende liefde voor zijn familie. Hij wordt omgegeven door zijn kinderen – onder wie de mooie, wilskrachtige Lucrezia en de gepassioneerde strijder Cesare, Machiavelli’s vriend en inspiratie. Hun dramatische verhalen vormen een mozaïk van menselijke emoties, liefde en jaloezie, verraad en moordzucht, in een epos dat zowel tijdloos als geheel eigentijds is.

Is De familie het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De familie