De gehavende prins en de gesluierde demon

De gehavende prins en de gesluierde demon

Rank 5010 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Fantasy & SF   Topics 0
De gehavende prins en de gesluierde demon is de vierde novelle uit de wereld van Het Lied van het Gebroken Zand van Bradley P. Beaulieu. Een liefdesverhaal over een dief die een extreem krachtig (en extreem moeilijk te bedwingen) artefact in handen heeft.

Brama was ooit een dief die droomde van rijkdom. Nu is hij een dolende ziel die alle rijkdom kan krijgen die hij wil, maar er niet langer naar verlangt. In plaats daarvan heeft hij ervoor gekozen om in het armste gedeelte van Sharakhai te wonen, samen met het wezen dat hem al die tijd genadeloos heeft gemarteld, de krachtige ehrekh Rümayesh.

Brama’s leven verandert voorgoed als hij Jax ontmoet, een buitenlandse edele die hoopt te ontsnappen aan de huurmoordenaars die eropuit zijn gestuurd om haar en haar broer te vermoorden. Brama is altijd bang geweest om Rümayesh’ krachten te gebruiken, maar vraagt haar nu toch om het leven van Jax te redden. Rümayesh, die gefascineerd blijkt door Jax, gaat akkoord.

Brama heeft weinig tijd om zich te verwonderen over deze interesse van Rümayesh, want het duurt niet lang of zijn lot wordt verbonden aan dat van Jax. Terwijl de huurmoordenaars dichterbij komen, vecht Brama om zowel Jax als haar broer te redden. En dan verliest hij het echte gevaar uit het oog: Rümayesh zelf.

‘De wereld van Sharakhai is betoverend en gedetailleerd. Deze novelles voegen daar nog een extra laag aan toe.’ Martijn Lindeboom, Hebban
Sciencefiction & Fantasy
Luitingh Sijthoff Fantasy