Hex

Rank 194 Gelezen 2678 Aan het lezen 111 Wil ik lezen 1341 Favoriet 216 Recensies 159
Thrillers & Spanning Artikelen 41 Newsroom 2 Lijsten 17 Spots 29 Top25's 110 Hebban 1000 89   Topics 0

'Briljant en volstrekt origineel' noemde Stephen King HEX van Thomas Olde Heuvelt. HEX is een razend spannende thriller die een internationale bestseller werd.

Het pittoreske dorpje Beek is in de greep van de zeventiende-eeuwse Wylerheks, die met haar dichtgenaaide mond en ogen de bewoners de stuipen op het lijf jaagt. Haar aanwezigheid is een lang bewaard geheim, maar wanneer een groep jongeren viral besluit te gaan, laat de heks de gemeenschap afglijden naar middeleeuwse praktijken...
Thomas Olde Heuvelt (1983) won in 2015 de prestigieuze Amerikaanse Hugo Award en werd genomineerd voor een World Fantasy Award. In 2017 verschijnt zijn nieuwe thriller.

'Dit doet denken aan Spielberg. Een fantastisch en onvergetelijk verhaal.' The Guardian
'Soms wordt het grensgebied tussen fantasy en misdaadroman zo overtuigend gespeeld, dat de scheidslijn tussen genres er niet meer toe doet.' **** VN Detective en Thrillergids

Thrillers & Spanning , Sciencefiction & Fantasy
Fantasy
Literaire thriller
Luitingh Sijthoff Fantasy
17 april 2013
17 december 2019

Olde Heuvelt is de Nederlandse Stephen King.

door: Mads Bruynesteyn 5 likes

De naam van Thomas Olde Heuvelt (1983) zal bij de meeste thrillerlezers geen belletje doen rinkelen, en ook zijn boeken zullen lang niet op ieders boekenplank prijken, maar in de wereld van de fantastische en de horrorliteratuur is Olde Heuvelt een bekendheid. Tweemaal won hij de Paul Harland Prijs...

Reacties op: Hex