De genezer van Zalindov

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 28 Favoriet 0 Recensies 1
Young adult   Topics 0

De zeventienjarige Kiva Meridan zit al tien jaar vast in Zalindov: de beruchtste gevangenis van Wenderall, waar slechts weinigen levend uit komen. Iedere dag vecht ze, als enige genezer, voor haar leven en dat van haar medegevangenen. Als de terminaal zieke koningin van de rebellenbeweging Zalindov wordt binnengebracht, krijgt Kiva de taak om haar lang genoeg in leven te houden voor een Trial by Ordeal: een toernooi van vier proeven die gebaseerd zijn op de elementen. Alleen de gevaarlijkste criminelen krijgen deze straf: ze zullen onder de meest extreme omstandigheden lucht, water, vuur en aarde moeten trotseren om vrijgesproken te worden. Gebukt onder deze verantwoordelijkheid ontvangt Kiva een gecodeerd bericht van haar familie, met één duidelijke boodschap: 'Hou haar in leven. We komen eraan.' De rebellenkoningin kan met geen mogelijkheid meedoen aan het toernooi zonder te sterven en Kiva besluit haar eigen leven op het spel te zetten door in haar plaats mee te doen. Als ze wint zal niet alleen de koningin, maar ook zijzelf haar vrijheid terugkrijgen. Alleen heeft nimand het toernooi ooit overleefd.

Young adult
Fantasy
Genezer (1)
Meulenhoff Boekerij
16 juli 2021
16 juli 2021

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Minca (My Winged Books)

Reacties op: De genezer van Zalindov