De geschiedenis van België van de laatste 20 jaar

De geschiedenis van België van de laatste 20 jaar

Wat is twintig jaar in de geschiedenis van een land? Heel veel, zo blijkt. Wie weet in godsnaam nog hoeveel staatshervormingen de laatste twee decennia de revue zijn gepasseerd?
Welk gebied is deelstaat waarvan? Hoeveel parlementen bestaan er ook alweer, waarover hebben die bevoegdheden en wat
heeft dat te maken met de frietrevolutie?
De politieke 21e eeuw bulkt van grootse gebeurtenissen. Zo verloor Groen! haar uitroepteken. Er werd ook moord en brand geschreeuwd over migranten, allochtonen en andere profiteurs. Prangende problematieken omtrent digitalisering en het klimaat dienden zich aan, maar eerst moest die vervloekte Brussel-Halle-Vilvoorde-knoop doorgehakt worden!
Wie warme herinneringen wil ophalen aan ons bruisende politieke landschap moet dat dankzij Lectrr niet langer doen met een stoffig geschiedenisboek.
Neen, Belgiës topcartoonist vat in beeld wat we met woorden niet gezegd krijgen. Herbeleef het verleden en lach je ergernissen weg met deze komieke kroniek.
Stripboeken
Humor