De geur van een moeder

De geur van een moeder

Gelezen 0 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 5 Favoriet 0 Recensies 0
De geur van een moeder van Lucia van den Brink is een indrukwekkende roman over een jonge vrouw die is getekend door het trauma van haar jeugd. Lentl verliest haar moeder op jonge leeftijd. Haar vader wijst haar als schuldige aan en thuis wordt de sfeer steeds grimmiger. Ze heeft niemand bij wie ze terechtkan. Het meisje weet zich staande te houden, ze moet wel, en tekent alles van zich af. Uiteindelijk ontwikkelt Lentl zich tot een van de beste tatoeëerders van het land. Ze oefent zoveel op zichzelf dat haar huid een verontrustend canvas wordt van alles wat haar is aangedaan. De geur van een moeder van Lucia van den Brink gaat over Lentl als kind en als dertigjarige. Over onveilig opgroeien. Wat dat met je doet. Wat ervan achterblijft. In jezelf. In je hoofd. De geur van een moeder van Lucia van den Brink is een indringende en rauwe roman over een ontwrichte jeugd.
‘De gevolgen van verwaarlozing worden fysiek invoelbaar, als duizend kleine prikjes van een naald.’
– Jan van Mersbergen

Ambo|Anthos
14 juni 2022
20 juni 2022

Reacties op: De geur van een moeder