De goede broeder

Rank 6867 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
Een intiem – en angstaanjagend – inkijkje in het brein van Amerika’s grootste seriemoordenaar, Charles Cullen, die na zijn 16-jarige carrière als verpleegkundige verantwoordelijk wordt gehouden voor meer dan 400 doden.

Na zijn arrestatie in 2003 werd verpleegkundige Charles Cullen al snel ´De engel des doods’ genoemd door de media. Maar Cullen doodde mensen niet uit medelijden, en hij was ook geen simpel monster. Hij was een geliefde zoon en vader, een gewone man en een beste vriend, en een gevierd zorgverlener. Hij wordt verantwoordelijk gehouden voor het doden van meer dan 400 patiënten en is daarmee misschien wel de meest grootste seriemoordenaar uit de geschiedenis van Amerika.

Dit is ook het verhaal van het ziekenhuispersoneel dat zijn daden jarenlang probeerde te verbergen, en van het politieonderzoek van twee doorgewinterde rechercheurs die hem samen met een collega uiteindelijk wisten te pakken.

Een klassieker die je niet meer loslaat, geschreven als een bloedspannende thriller.

Waargebeurde verhalen
Luitingh Sijthoff