De grote shift in toerisme

De grote shift… van waar naar waar? Toerisme zoals we dat vandaag kennen, loopt dood. Het is niet houdbaar in de context van de huidige klimaat-, biodiversiteit, en ongelijkheidscrises. Deze ‘shift’ is een grote verschuiving, in waarden, in doelen en in speelveld. Een transitie overal om ons heen, in alle sectoren, wereldwijd. Het is belangrijk dat we deze shift maken als we willen blijven reizen en hetzelfde gunnen aan onze kinderen en kleinkinderen. Als we willen dat de mensen en mensen die ons gastvrijheid bieden ook kunnen floreren in een wereld die de crises overleefd heeft.

We staan op een kruispunt. Waar willen we heen? Welke perspectieven zijn er? Waar moeten we rekening mee houden? Hoe overleven we dat financieel?

In dit boek bieden de auteurs verschillende perspectieven op het reizen van morgen. Ze tonen transitiepaden waarmee je vorm geeft aan het reizen dat beter is voor de reiziger, de ondernemingen én de wereld. Ze bespreken de spanningsvelden en hoe je daar als reiziger, als reisorganisatie, als hotelketen, als beleidsmaker en als investeerder mee kan omgaan.

Is De grote shift in toerisme het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De grote shift in toerisme