De kangoeroekronieken

De kangoeroekronieken

Gelezen 27 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 15 Favoriet 0 Recensies 17
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 2 Spots 2   Topics 0   Leesclub

Als op een dag een kangoeroe tegenover Marc-Uwe Kling komt wonen, volgt een interessante kennismaking. De kangoeroe is communist en helemaal into Nirvana. Hij trekt al snel bij Marc-Uwe in. Samen bediscussiëren ze in puntige dialogen maatschappelijk relevante en minder relevante vragen, zoals: Kun je de complete werken van Hegel samenvatten in één sms-je? Heeft de kangoeroe echt voor de Vietcong gevochten? En de hamvraag: wie is beter - Bud Spencer of Terrence Hill?

'Kan jij vandaag een keer betalen?' vraagt de kangoeroe na het eten.

'Vandaag? vraag ik. 'Een keer?' vraag ik. 'Ik moet altijd betalen, omdat jij nooit geld meeneemt.'

'Tja,' zegt de kangoeroe grijnzend. 'Zo zit de wereld nou eenmaal in elkaar. De een heeft de buidel, de ander heeft het geld.'

'Een goed gelukte hyperbolische parodie op de zelfgenoegzame linkse activist.' de Volkskrant

Harmonie, Uitgeverij De
05 april 2018
16 april 2018

Marvin O. Hebban Recensent

Absurde parodie op zowat alles

door: Marvin O. 3 reacties 1 like
“‘Het mooie van internet,’ zegt de kangoeroe, ‘is dat eindelijk iedereen op de wereld zijn mening kan ventileren. De keerzijde is dat iedereen dat ook doet.’”

Hoe Marc-Uwe Kling (1982) erop gekomen is, daar breken we ons beter het hoofd niet over. In ieder geval zei iets hem dat het knotsgekke idee...

Reacties op: De kangoeroekronieken