De keuze van Marec

De keuze van Marec

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Wanneer je ‘cartoons’ zegt, zeg je Marec. Reeds decennialang verwent hij ons met rake cartoons, waarmee hij de actualiteit net even iets anders belicht. Met succes: hij valt regelmatig in de prijzen en zijn jaaroverzichten zijn nog steeds bijzonder populair. Tijd om eens stil te staan bij dat palmares.

In De keuze van Marec treedt de artiest voor het eerst naar voren. Marec neemt je mee naar zijn atelier, toont je zijn favoriete cartoons van de voorbije decennia en vertelt hoe ze tot stand kwamen. Wie of wat tekent hij het liefst? Waar haalt hij zijn inspiratie vandaan? Welke cartoons zou hij nu niet meer op dezelfde manier kunnen brengen? Met welke cartoons heeft hij letterlijk geschiedenis geschreven? Op deze en tal van andere vragen krijg je een antwoord – en je krijgt er bovendien nog een prachtige verzameling cartoons bovenop. Maak kennis met de man en de artiest Marec

MAREC is huiscartoonist van Het Nieuwsblad, De Gentenaar en Dag Allemaal, en verblijdt ons land elk jaar met een bundeling van zijn beste cartoons.
Stripboeken
Halewyck, Uitgeverij Van