De kikkerbilletjes van de koning en andere sprookjes

Rank 8705 Gelezen 59 Aan het lezen 6 Wil ik lezen 36 Favoriet 4 Recensies 5
Junior Artikelen 1 Lijsten 1 Spots 2 Top25's 1   Topics 0

Bijzondere sprookjes van Superjuffie-auteur Janneke Schotveld!

In dit moderne sprookjesboek zijn vijftien moderne sprookjes van topauteur Janneke Schotveld opgenomen. Over Uk, die klein van stuk is, maar dapper genoeg om het bos te betreden waar een gevaarlijke reus huist. Over de ridster die besluit de prins van haar dromen uit het kasteel van zijn ouders te bevrijden. Over heksje Hetje die een bezem voor haar verjaardag krijgt, maar niet durft te vliegen. Over prinses Lupine die haar bruidegom moet kiezen uit zevenhonderd prinsen, maar bij niet één prins kriebels in haar buik voelt. En over de koning die dolgraag kikkerbilletjes eet – tot hij ineens zelf in een kikker verandert.

De kikkerbilletjes van de koning is een bundel geestige en ontroerende sprookjes die nét een beetje afwijken van het traditionele sprookjesrecept. Met bij elk verhaal schitterende tekeningen van een andere topillustratoren, onder wie Martijn van der Linden, Thé Tjong-Khing, Linde Faas, Milja Praagman en Annet Schaap.

Kind & Jeugd
Fictie 7-9 jaar
Fictie kinder- en jeugdboeken algemeen
Van Holkema & Warendorf
01 oktober 2018
01 oktober 2018

Reacties op: De kikkerbilletjes van de koning en andere sprookjes