De Klauw 1
  Luister een fragment

De Klauw

Gelezen 164 Aan het lezen 7 Wil ik lezen 94 Favoriet 3 Recensies 69
Fantasy & SF Artikelen 6 Lijsten 1 Spots 4   Topics 0   Leesclub

De Klauw is deel 1 van Adrian Stone's nieuwe fantasy-reeks Magycker. Stone is bekend van de Duivel-trilogie en het Rune-tweeluik.

Al eeuwenlang hebben de Magyckers van het eiland Aimerey een monopolie op magie in de wereld. Wie goed betaalt kan bijna elke spreuk kopen die hij wil. Maar de spreuken zijn vaak maar van tijdelijke duur, en voordat een Magycker zijn spreuk kan herhalen wordt het weer uit zijn geheugen gewist. Alleen de allerrijksten kunnen dus genieten van de giften van de Magyckers.

Als een delegatie uit Aimerey de stad van Marit en haar autistische broertje Auric aandoet, kunnen ze dat daarom bijna niet geloven. De grote rotsblokken die de enige toegang tot de stad versperren zijn weliswaar een financiële domper voor de handel, maar niemand had gedacht dat het bestuur de Magyckers zou betalen om ze te laten weghalen.

Als iemand vervolgens de spreuk van de Magyckers herhaalt, breekt de hel los. Vrij gebruik van een spreuk brengt het hele bestaan van Aimerey in gevaar, en dat zullen de Magyckers koste wat kost voorkomen.

Maar laat nou net Auric degene zijn die de spreuk kan herhalen...

Adrian Stone (1958) is de grootste Nederlandse fantasy-auteur van het moment. Magycker 1 - De Klauw is zijn zesde boek en het begin van een compleet nieuwe serie.

Sciencefiction & Fantasy
Fantasy
Magycker (1)
Luitingh Sijthoff Fantasy
28 april 2016
22 juli 2021

Veelbelovende opzet met wat gemiste kansen

door: Esther Scherpenisse

In een wereld waar alleen de magyckers van Aimerey magie bedrijven - en dan slechts één spreuk per keer voordat ze 'gelouterd' worden van de herinnering eraan - blijkt de autistische Auric spreuken te kunnen onthouden en uitvoeren. Waarmee hij meteen een gevaar is voor de monopoliepositie en de...

Reacties op: De Klauw