De kleine vriend

De kleine vriend

Rank 6100 Gelezen 1138 Aan het lezen 13 Wil ik lezen 142 Favoriet 36 Recensies 20
Literatuur & Romans Lijsten 4 Spots 1 Hebban 1000 708   Topics 0

In een kleine stad in Mississippi groeit Harriet Cleve Dusfresnes op, geplaagd door de moord op haar negen jaar oudere broertje, dat opgehangen aan een boom in hun tuin werd gevonden toen ze nog een baby was.

Robins moordenaar is nooit gevonden, noch heeft de familie het verlies ooit kunnen verwerken. Met een vader die gescheiden leeft van de familie en een moeder die uitgeschakeld en verlamd is door verdriet, leeft Harriet grotendeels in de wereld van haar eigen verbeelding, eenzaam en alleen - zelfs in het gezelschap van haar oudere zusje, die nimmer meer in staat zou zijn op te roepen wat zij op die verschrikkelijke dag had gezien, en van haar oudere tantes, voor wie de tragedie een grote klap is geweest.

Maar voor Harriet is Robin ook de schakel met de gelukkige tijd van vroeger, die ze kent van foto's en verhalen, en dus besluit ze in de zomer van haar twaalfde jaar zijn moordenaar te vinden en revanche te nemen.

Oorspronkelijke titel
The Little Friend
C. Jonkheer Babet Mossel ...
De Bezige Bij
01 januari 2002
19 juli 2013

1 keer bewerkt, laatste bewerking door iggi

Een uitstekende roman

door: Gerd Boeren 1 like
Ik kreeg De kleine vriend van iemand die er heilig van overtuigd was dat ik De verborgen geschiedenis ook las. Niet dus. Desondanks was ik blij met het cadeau en heb ik het boek heel graag gelezen. Maar ik zou het boek zelf nooit als thriller of detective catalogeren, en daarom vind ik het gek dat...

Reacties op: De kleine vriend