De komeet

De komeet

Gelezen 1 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 25 Favoriet 0 Recensies 0
Literatuur & Romans Artikelen 2 Newsroom 1   Topics 0

Vaar mee met een honderddertigjarige die voortleeft als onderzeeër in een tropische rivier, luister naar de voormoeders en hun scherp geformuleerde adviezen, reis de ruimte in met interstellaire vluchtelingen en laat je inspireren door de komeet die over Nederland schoot.
Samenstellers Vamba Sherif en Martijn Lindeboom vroegen Nederlandse auteurs met allerlei verschillende culturele achtergronden om zich te laten inspireren door het beroemde sciencefictionverhaal The Comet uit 1920 van W.E.B. Du Bois. ‘In dit apocalyptische verhaal – een nieuwe vertaling opent deze bundel – is een relatie tussen een zwarte man en een witte vrouw alleen mogelijk als er een ramp plaatsvindt die iedereen om hen heen uitroeit.’
Ook in de hedendaagse verhalen gebruiken de auteurs de speculatieve setting om zich tot onze tijd te verhouden. Het levert prachtig werk op over aarden in een nieuwe cultuur, teruggaan naar je roots, inzicht krijgen in jezelf en wat je misdaan hebt en de transformatie van mensen, wezens en dieren.

Korte verhalen , Literatuur & Romans , Sciencefiction & Fantasy
Verhalenbundels