De haasfactor

De haasfactor

Gelezen 38 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 37 Favoriet 1 Recensies 1
Literatuur & Romans Artikelen 1 Newsroom 1 Lijsten 2 Spots 3   Topics 0

Wat moeten we met ons leven? Wiskundige Henri Koskinen weet het pre cies, want hij berekent alles steevast tot op de laatste decimaal. Maar dat verandert als hij op dezelfde dag zowel zijn baan bij een verzekeringsmaat schappij als zijn broer verliest. Van de laatste erft hij een pretpark - inclu sief eigenaardige werknemers en een zorgwekkende financiële situatie. Het meest schrijnende probleem blijkt een aantal leningen, afgesloten met criminele types die erop gebrand zijn hun geld terug te krijgen. In het pretpark komt Henri intussen in contact met Laura, een artiest met een bewogen verleden. Terwijl de druk van de criminelen toeneemt, groeien Laura en hij steeds dichter naar elkaar toe. Henri komt tegenover uitdagingen te staan die niet kunnen worden opgelost in spreadsheets.

Na het grote succes van duistere, spannende Scandinavische crimeboeken biedt Antti Tuomainen iets nieuws en unieks. De haasfactor is niet alleen spannend, maar ook ongelooflijk grappig. Een zeldzame combinatie, die het genre van de humoristische crime op de kaart zet.

Annemarie Raas
Prometheus
22 juni 2021
23 juni 2021

2 keer bewerkt, laatste bewerking door Anneke

Greet Braem Hebban Recensent

De verwachte humor ontbreekt

door: Greet Braem 2 reacties 1 like ebook

Antti Tuomainen (1971) is een Finse auteur en journalist. Hij was actief als tekstschrijver in de reclamewereld toen hij in 2006 debuteerde als thrillerauteur. Nederland en Vlaanderen leerden hem kennen dankzij De Genezer, zijn derde boek dat in 2011 verkozen werd tot beste Finse misdaadroman. De...

Reacties op: De haasfactor