De kracht van onbekenden

De kracht van onbekenden

Hét hoopvolle boek voor iedereen die verlangt naar meer verbinding: warm, geestig en diepgaand.
We wachten vaak zwijgend in de apotheek en in de rij voor de kassa, afgeleid door onze telefoons. We brengen uren naast elkaar door in een vliegtuig of een trein, maar zien elkaar niet. Waarom eigenlijk niet?
In De kracht van onbekenden probeert Joe Keohane te ontdekken wat er gebeurt als we contact maken met mensen die we niet kennen. Hij komt erachter dat zelfs de kleinste vorm van interactie voor meer empathie, geluk en cognitieve ontwikkeling zorgt; we voelen ons direct minder eenzaam en meer verbonden met de wereld om ons heen. Hij deelt praktische tips van experts om met onbekenden te leren praten en probeert ze zelf uit, met soms ongemakkelijke, vaak vermakelijke en zelfs aangrijpende effecten.
‘Joe Keohane heeft mijn leven veranderd. De gedachte alleen al om met vreemden te praten bezorgde me vroeger lichte misselijkheid en stress, maar na het lezen van dit boek ben ik om: ik ben een opener en nieuwsgieriger mens geworden.’ A.J. Jacobs, auteur van
Een jaar leven volgens de Bijbel
‘In een spannende, meeslepende reis door tijd en continenten zet Keohane alles op zijn kop wat we dachten te weten over mensen die we niet kennen.’ Will Storr, auteur van Selfie
‘Wat een geweldige manier om de wereld na de pandemie mee te beginnen.’ Kurt Andersen, auteur van Evil Geniuses

Gezondheid & Psychologie
Psychologie algemeen
Harpercollins
23 februari 2022
23 februari 2022

Reacties op: De kracht van onbekenden