De kunst van het weggooien

De kunst van het weggooien’ van Nagisa Tatsumi geeft je nieuwe inspiratie bij het opruimen zodat je spullen kunt weggooien zonder schuldgevoel. Nagisa Tatsumi is de grote inspiratiebron van Marie Kondo.

‘Ik kan me de opwinding nog herinneren die ik voelde toen ik begon te lezen.’ – Marie Kondo

Weggooien is niet zo makkelijk als het lijkt. Het druist in tegen onze toenemende behoefte aan hergebruik. Elke keer als we iets wegdoen, zegt een stemmetje in ons: ‘Wat een verspilling!’ Nagisa Tatsumi analyseert dit psychologische mechanisme en helpt ons bij het overwinnen van schuldgevoel en schaamte. Daarnaast leert ze ons om al op het moment van aankoop kritisch te zijn en geeft ze tips voor het aanschaffen van nieuwe spullen, zodat we de vicieuze cirkel van kopen en weggooien kunnen doorbreken.

Recensies (2)

Meer recensies

Is De kunst van het weggooien het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op De kunst van het weggooien