De laatste Goldstern

De laatste Goldstern

Gelezen 12 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 8 Favoriet 1 Recensies 9
Meier is de zoon van Szenja, die als Litouwse Jodin alle verschrikkingen van de Holocaust heeft overleefd. Via haar broer Avrom die meevocht in de eerste Poolse pantserdivisie komt ze na de oorlog terecht in Breda. Ze overlijdt als Meier een peuter van twee is. Hij wil twintig jaar later weten hoe zijn moeders leven eruit zag. Hij vindt haar oorlogsdagboek en dat is het begin van een zoektocht die hem terugbrengt naar de roots van zijn familie in Litouwen. Het wordt ook een ontdekkingsreis naar zijn herkomst en naar zijn eigen identiteit. Als hij voor het eerst in Canada zijn oom Avrom ontmoet, vertelt die zijn eigen bewogen levensverhaal.

Motell Rijnen (Breda, 1948) is socioloog/criminoloog. Hij werkte in het hoger onderwijs en is actief als folkmuzikant, zanger en gitarist. Motell is een gepassioneerd schrijver. Zijn korte verhalen zijn in meerdere verzamelbundels opgenomen. Het romandebuut met Koningin van de Claddagh in 2014 werd in 2017 gevolgd door HoRa en in 2019 door FLEUR, een leven in de knop geknakt. De laatste Goldstern is zijn vierde roman.

Oorlogs- en verzetsroman
Uitgeverij Boekenindustrie