De laatste Kathaar

Vervloekt zijn al hun ledematen Vervloekt zijn zij als ze staan, als ze zitten en als ze liggen Mogen zij begraven worden met honden en ezels Mogen de roofzuchtige wolven hun lijken verslinden Zo luidde de zwarte vloek van Paus Innocentius lll over de Katharen. Vlak voor hij een kruistocht organiseerde om deze ketters – die beweerden rechtstreekse afstammelingen te zijn van Jezus en Maria Magdalena – te vernietigen, werd deze vloek vanaf elke kansel in Europa uitgesproken.

Het is het jaar 1320. De dubieuze Kathaarse priester Guillaume Bélibaste is de laatste beschermer van een duizend jaar oud geheim; de spirituele sleutel van liefde die mensen kan bevrijden uit de wrede handen van de donkere kracht die de wereld te gronde richt. De spionnen van de inquisitie schuwen verraad noch geweld om hem op de brandstapel te krijgen. Wie zijn vrienden en wie zijn vijanden? Kan hij zijn rol hooghouden onder alle druk? En bovenal: zal de paus slagen in zijn opzet of lukt het Bélibaste om de geheime boodschap van de Katharen door te geven zodat deze ons in de eenentwintigste eeuw kan bereiken?

Recensies (58)

Meer recensies

Is De laatste Kathaar het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De laatste Kathaar