Stoppen met vlees

Een eerlijk verhaal over de productie en consumptie van vlees
Verontrustende berichten over de productie en consumptie van vlees zijn aan de orde van de dag. En na het paardenvleesschandaal in 2013 en de 20.000 varkens die gruwelijk verbrandden in een megastal in Gelderland, zetten steeds meer Nederlanders hun vraagtekens bij het product vlees. Toch blijven we het massaal eten; waarom doen we dat? Dit boek gaat over de toekomst van ons voedsel, gezondheid, milieu en dierenwelzijn. Robert Bridgeman gaat in Stoppen met vlees op zoek naar het antwoord en biedt een breed scala aan mogelijkheden voor wie wil minderen of stoppen met het eten van vlees.
‘Vlees eten is het nieuwe roken.’ Guido Weijers, cabaretier
‘Dit boek toont op overtuigende wijze aan dat ‘‘het vlees van de toekomst’’ plantaardig zal zijn.’ Jaap Korteweg,
De Vegetarische Slager
‘Ik ben al 35 jaar vegetariër maar was ik het niet, dan zou dit boek me over de streep trekken.’ Henny Huisman
‘Kun je in deze tijd nog vlees eten?’ Zo eerlijk mogelijk probeert Robert Bridgeman een antwoord te vinden.’ Yvonne Kroonenberg
Rober Bridgeman was zeven jaar vegetariër toen hij in 2015 besloot een onderzoek te starten naar de effecten van de vleesconsumptie in Nederland om voor eens en voor altijd helder te krijgen wat er nu precies gebeurt. Robert is
schrijver, documentairemaker, spreker, coach, echtgenoot en vader van drie.

Redactionele recensie

Recensies (2)

Meer recensies

Is Stoppen met vlees het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Stoppen met vlees