De Laatste Koning van Osten Ard 2 - De Kroon van Heksenhout II

De Laatste Koning van Osten Ard 2 - De Kroon van Heksenhout II

Gelezen 15 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 28 Favoriet 1 Recensies 0
Fantasy & SF Artikelen 1 Spots 2   Topics 0
De Kroon van Heksenhout II is het vervolg op Tad Williams’ Heugenis, Smart en het Sterrenzwaard en het daaropvolgende tussendeel Het Hart van Steen. Het is het tweede boek in de reeks.

In heel Osten Ard broeit het. Het machtige Nabban dreigt ten onder te gaan aan een verbeten broedertwist, de Nornen worden sterker, geholpen door verraad uit onverdachte hoek, en ook in de gebieden van de Tritsingers is het onrustig.

Ondertussen worstelt prins Morgan, als erfgenaam van de troon van de Hoge Voogdij, met zijn bestemming, ook al heeft de trol Kleine Snenneq zich opgeworpen als zijn gids, net zoals Binabik zich in het verleden over de huidige koning Simon ontfermde.

Terwijl vreemde voortekenen weinig goeds beloven, probeert ver van dit alles een prinselijke tweeling van wie in geen tientallen jaren meer iets is vernomen, ieder voor zich te ontkomen aan een leven waarvoor ze niet hebben gekozen.

‘Williams heeft zichzelf overtroffen. De Kroon van Heksenhout is al bij verschijnen een klassieker; een boek dat je niet kunt wegleggen maar in één adem wilt uitlezen.’ Kirkus

Sciencefiction & Fantasy
Fantasy