De lener

Gelezen 30 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 14 Favoriet 0 Recensies 8
Zij leende een kind. Hij gijzelde haar.
Lucy Hull werkt als bibliothecaresse in een dorpje in Missouri. Per ongeluk kidnapt ze haar favoriete boekenwurm, de tienjarige Ian Drake. Hij haalt Lucy over om hem in haar auto mee te nemen op avontuur, de wijde wereld in, ver weg van zijn overbeschermende, streng gelovige moeder die hem heeft ingeschreven voor een anti-homocursus. Onderweg probeert Lucy vrede te sluiten met haar vader die jaren geleden zijn Russische vaderland is ontvlucht, en ze vraagt zich af waarom ze blijkbaar zo popelde om aan haar eigen bestaan te ontsnappen.
De lener is een heerlijke road movie, geinspireerd door de liefde voor lezen en het geloof dat boeken de wereld kunnen veranderen.
'De buitengewone charme van De lener wordt versterkt door Lucy s sterke gevoel van rechtvaardigheid en de overtuiging dat boeken hoop en redding kunnen bieden als het leven chaotisch en bijna ondraaglijk is. - MarieClaire
'De lener is een ware schat voor literatuurliefhebbers. - The Washington Post

Orlando