Een stralende toekomst

Een stralende toekomst

Gelezen 463 Aan het lezen 15 Wil ik lezen 470 Favoriet 62 Recensies 14
Literatuur & Romans Artikelen 7 Lijsten 5 Spots 5 Hebban 1000 449   Topics 0

Chicago, 1985. Yale staat op het punt een uitzonderlijke collectie binnen te halen voor het museum waar hij werkt. Zijn carrière neemt een hoge vlucht, maar om hem heen sterven zijn vrienden een voor een door de aidsepidemie. Na de uitvaart van zijn goede vriend Nico ontdekt hij dat ook zijn grote liefde besmet is geraakt. De enige die hij uiteindelijk nog over heeft is Fiona, het jongere zusje van Nico.
Dertig jaar later gaat Fiona in Parijs op zoek naar haar dochter die haar jarenlang niet wilde spreken. Ze overdenkt de verwoestende effecten die de aidscrisis heeft gehad op haar leven.
Yale en Fiona, twee levens, twee verhalen over liefde; hoe die ons kan redden en te gronde kan richten. Een stralende toekomst is een adembenemende roman.

Harm Damsma Niek Miedema
Nieuw Amsterdam
01 oktober 2019
01 oktober 2019

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Hebban lezer

Marvin O. Hebban Recensent

Een indringend en empathisch pareltje

door: Marvin O. 5 likes

Yale is een jonge dertiger wanneer medio jaren ‘80 hiv razendsnel slachtoffers begint te maken. Rondom hem raken steeds meer vrienden besmet en sterven. Yale heeft al vijf jaar een vaste en monogame relatie met Charlie en hoeft zich geen zorgen te maken. Maar kort na het overlijden van hun vriend...

Reacties op: Een stralende toekomst