De man die zijn schaduw zocht - Millennium 5

Rank 1898 Gelezen 1452 Aan het lezen 37 Wil ik lezen 608 Favoriet 35 Recensies 26
Thrillers & Spanning Artikelen 3 Lijsten 7 Spots 6 Hebban 1000 569   Topics 0

Lisbeth Salander zit voor korte periode in de gevangenis. Ze probeert zich zoveel mogelijk afzijdig te houden van haar medegevangenen om conflicten te vermijden. Wanneer ze het toch opneemt voor een jonge vrouw uit Bangladesh in de cel naast haar, wordt ze onmiddellijk uitgedaagd door de bendeleidster Benito.

Holger Palmgren bezoekt Lisbeth en vertelt haar dat hij documenten heeft ontvangen over hoe slecht ze als kind door de autoriteiten is behandeld. De sporen leiden naar een zekere Leo Mannheimer, partner van een welgestelde effectenhandelaar. Hoe is zijn verleden verbonden aan dat van haar? Lisbeth vraagt Mikael Blomkvist, zonder verdere toelichting, onderzoek naar deze Leo te doen. Ondertussen worden de dreigingen van Benito en haar bende aan Lisbeths adres steeds serieuzer.

In De man die zijn schaduw zocht vertelt David Lagercrantz een razend spannend verhaal over het misbruik van autoriteiten, eremoord en de schaduwen uit Lisbeths jeugd die haar nog steeds achtervolgen.

Literaire thriller
Millennium (5)
Geri de Boer
Signatuur
07 september 2017
07 september 2017

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Hebban lezer

Soraya Vink Auteur

Het ware verhaal achter de drakentatoeage

door: Soraya Vink 3 reacties 6 likes
‘Nu kom ik hier op bezoek, en dan is er niemand thuis,’ zei ze. Hij liep naar haar toe.
‘Schandalig hè?’ zei hij.
‘Vind ik wel.’
‘Maar als ik je nu vraag binnen te komen?’
‘Dan kan ik waarschijnlijk niet anders dan ja zeggen.’

Het einde van Wat ons niet zal doden, het vierde deel van de...

Reacties op: De man die zijn schaduw zocht - Millennium 5