De man van mijn dromen

Zomer, 1991. Hannah Gavener is veertien jaar oud. In allerlei tijdschriften leest ze over sprookjesachtige bruiloften van filmsterren, terwijl het huwelijk van haar ouders op de klippen loopt. In de jaren die volgen ontdekt Hannah dat veel vragen over de liefde eerder moeilijker dan makkelijker te beantwoorden zijn naarmate je ouder wordt. Wanneer kun je bijvoorbeeld je tekortkomingen als volwassene niet meer afschuiven op een ongelukkige jeugd? En is het nu romantisch of juist naïef als je alles op het spel zet om een man te volgen die jou misschien helemaal niet ziet zitten?

Na een lange reeks mislukte relaties besluit Hannah alle zekerheden in haar leven overboord te gooien en voor de eerste keer haar hart te volgen.

De man van mijn dromen is een aanstekelijke en hartverwarmende roman die met een flinke dosis humor laat zien dat het de moeite waard is om risico's te nemen in je liefdesleven.

Curtis Sittenfeld (1976) schrijft onder meer voor The New York Times. Haar debuutroman Prep was wereldwijd een groot succes. De man van mijn dromen is haar tweede roman.

'De man van mijn dromen is intelligent en ontroerend. Sittenfeld heeft een briljante schrijfstijl.' - The Washington Post

'De man van mijn dromen is zo eerlijk geschreven dat je voelt dat de auteur je niet om de tuin leidt, maar gewoon de rauwe waarheid over emoties en seks blootlegt. Dit is een dappere en verfrissende roman.' - Alice Munro

'De nieuwe roman van Sittenfeld is indrukwekkend, maar bovenal heerlijk om te lezen.' - The Guardian

Recensies (1)

Is De man van mijn dromen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De man van mijn dromen