De middelste dag van het jaar

De middelste dag van het jaar

Gelezen 38 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 22 Favoriet 2 Recensies 2
Literatuur & Romans Artikelen 1 Newsroom 1 Lijsten 2 Spots 2   Topics 0

2 juli is de middelste dag van het jaar: honderdtweeëntachtig dagen liggen links van die dag en honderdtweeëntachtig dagen liggen er rechts van. In 2015 zal het er op die centrale dag om spannen of het warmterecord gebroken wordt. De weerman heeft het hele land dispensatie verleend: plichten en taken hoeven niet veel te wegen op die snikhete tweede juli. Maar met Sylvia Cieziersky – moeder van een volwassen tweeling, tweemaal gescheiden, vertaalster en verwoed aanhangster van zelfredzaamheid – heeft de middelste dag van 2015 andere plannen. Zij zal een man ontmoeten die ze twintig jaar daarvoor, op zijn zestiende, voor het laatst heeft gezien. De ontmoeting blijkt beslissend voor de zeggingskracht van haar, en zijn, leven.

Querido
30 mei 2017

Lezerswaarderingen

Artikelen over De middelste dag van het jaar

Meer artikelen

Recensies

Angèle van Baalen Hebban Recensent

Een Griekse tragedie?

door: Angèle van Baalen

Laten we het maar aan de weerman wijten dat de laatste roman van de schrijfster die al heel veel boeken op haar naam heeft staan, niet het niveau haalt dat de lezer van haar mag verwachten. Hij namelijk, kan aangemerkt worden als de aanstichter van het 'kwaad', getuige de openingszin:

“De weerman...
Tea. Hebban Team

De loutering

door: Tea. 2 likes ebook
Een roman met de tijdsspanne van nog geen 24 uur, een roman met daarin meerdere verhalen, geheimen zodat er thrillerachtige momenten ontstaan die op  zeer subtiele wijze worden uitgewerkt. Plaats van handeling Amsterdam. Hoofdpersonage Sylvia ontmoet  op een kerkhof een bekende uit het...