De moordenaar, de advocaat en de schrijver

Gelezen 31 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 70 Favoriet 0 Recensies 12
Non-fictie Artikelen 2 Spots 2   Topics 0

Alabama jaren zeventig: dominee Willie Maxwell wordt beschuldigd van de moord op vijf van zijn eigen familieleden, maar een veroordeling blijft jarenlang uit door de handigheid van zijn advocaat. Dan wordt Maxwell bij de begrafenis van zijn laatste slachtoffer neergeschoten. Ondanks de aanwezigheid van honderden getuigen wordt de dader vrijgesproken – dankzij dezelfde advocaat die eerder de dominee verdedigde.

Harper Lee zit in het publiek tijdens de rechtszaak, vastbesloten om deze gebeurtenissen te verwerken tot de langverwachte opvolger van haar bestseller Spaar de spotvogel. Casey N. Cep blaast dit nooit eerder gepubliceerde true crime-verhaal nieuw leven in. Ze combineert het rechtbankdrama op sublieme wijze met een biografie van Harper Lee, wier writer’s block haar heeft gemaakt tot de meest geroemde schrijver van één megaseller uit de moderne literatuur.

Geschiedenis & Politiek
Moderne geschiedenis (1870-heden)
Atlas Contact
15 mei 2019
28 mei 2019

Reacties op: De moordenaar, de advocaat en de schrijver