De nachtstemmer

Rank 1114 Gelezen 359 Aan het lezen 14 Wil ik lezen 221 Favoriet 10 Recensies 22
Literatuur & Romans Artikelen 2 Lijsten 3 Spots 8 Top25's 1   Topics 0

Eind jaren tachtig van de vorige eeuw krijgt een Groningse orgelstemmer de opdracht een beroemd kerkorgel te stemmen in een Zuid-Hollands havenstadje. Hij komt terecht in een wonderlijke wereld, bevolkt door eigenaardige, merendeels xenofobe dwarsliggers wier liefste bezigheid het is zowel elkaar als mensen van buiten ertussen te nemen. De stemmer maakt kennis met een Braziliaanse weduwe en haar eigenaardige dochter die zich ontpopt als een vaardige helper bij het stemmen. Dankzij de weduwe en haar behulpzame dochter raakt de stemmer echter in grote problemen die uiteindelijk, tamelijk onverwacht, toch nog opgelost lijken te worden.

De Arbeiderspers
03 september 2019
03 september 2019

Anne Oerlemans Hebban Recensent

Typisch Nederlands

door: Anne Oerlemans 2 likes

De Nederlandse schrijver Maarten ’t Hart debuteerde in 1971 met een eerste roman en publiceerde in de jaren daarna, tot op de dag van vandaag, verschillende romans en non-fictieboeken. Zijn bekendste werk is waarschijnlijk Een vlucht regenwulpen. Aan dit omvangrijke oeuvre voegde hij in 2019 een...

Reacties op: De nachtstemmer