De negen kamers

De negen kamers

Gelezen 90 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 62 Favoriet 8 Recensies 11
Literatuur & Romans Artikelen 3 Newsroom 1 Lijsten 3 Spots 3   Topics 0

Jonas heeft al tijdenlang vreselijke hoofdpijnen. Juist op het moment dat hij alleen thuis is, worden ze vrijwel ondraaglijk en gebeuren er rare dingen. 's Nachts wordt er ingebroken en de inbreker laat een groot boek achter over een huis dat onverwacht verschijnt. Als later op de dag eenzelfde huis op een braakliggend veldje opdoemt, is zijn nieuwsgierigheid gewekt en besluit hij naar binnen te gaan. Terwijl zijn hoofd bonkt, zwerft hij door de kamers van het mysterieuze huis waar zich gebeurtenissen en verhalen ontrafelen die heen en weer deinen tussen droom en werkelijkheid.

In een bloemrijke stijl, die doet denken aan de boeken van Carlos Ruiz Zafón en Gabriel García Márquez, schildert Rauwerda een wereld die nog lang na het dichtslaan van het boek blijft hangen.

Lemniscaat B.V., Uitgeverij
19 september 2016
19 september 2016

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Salustia

Een wonderbaarlijk debuut

door: Ilja

Alleen wie oog heeft voor het onmogelijke, kan zien dat er een huis staat.

In de Kastanjelaan is in één nacht een huis gebouwd. Een huis dat niet voor iedereen zichtbaar is. Jonas ziet het huis echter wel. Komt het door zijn hoofdpijnen? Of misschien is het wel het boek dat 's nachts ineens in...

Reacties op: De negen kamers