De ogen van Fadil

De ogen van Fadil

Gelezen 15 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 13 Favoriet 0 Recensies 6
In De ogen van Fadil, de eerste verhalenbundel van veelgeprezen en geliefd verhalenverteller Mohammed Benzakour, wordt gekletst en geroddeld, gestreden en liefgehad. Een duivels knappe jongen tovert met z’n ogen. Twee witte nonnen koesteren een schokkend geheim. Een manke jongeman ontraadselt het meloenmysterie. Een culinair wonderkind neemt als paleiskok de koning te grazen. En een jong kind krijgt liefdeslessen van een oude vrijster, Zoubida, een dochter van Humphrey Bogart. Achter een sluier van godsvrucht en deugd spelen zich heimelijke taferelen af van overspel, waanzin, genialiteit, zwendel, incest en sodomie. Daarin figureren pratende ezels, lachende geesten, vliegende honden, rokende slangen en biddende bijen. In deze eerste verhalenbundel van Mohammed Benzakour lijken alle personages een onvermoed geheim te hebben dat zich plotseling openbaart: een kunst die alleen zij verstaan, een kracht die hen naar grote hoogten stuwt of een geheim dat onherroepelijk hun ondergang wordt. In De ogen van Fadil broeit, bloeit en schuurt het; er wordt gekletst en geroddeld, gestreden en liefgehad. Een unieke verhalenbundel, geschreven met zwierige, sensuele hand. +

Korte verhalen , Literatuur & Romans
Verhalenbundels