De ongelooflijke reis van een onverzilverd winnend staatslot

Hoe een winnend staatslot met een waarde van 7,8 miljoen een opzienbarende en ongelooflijke reis aflegt, steeds van eigenaar wisselt en een spoor van leed, vernietiging en wanhoop achterlaat. Hoe mensen bereid zijn elkaar het verschrikkelijkste aan te doen, fanatiek trachtend in het bezit van dit staatslot te komen. Hoe sommige individuen in de lange reeks van tijdelijke eigenaren door pech met fatale gevolgen te maken krijgen en anderen hiervan juist lijken te worden gespaard. Hoe desperaat het staatslot hier uiteindelijk zelf van lijkt te worden en – inmiddels rijp voor therapie - zichzelf existentiële vragen begint te stellen. Hoe het staatslot uiteindelijk in handen belandt van een gewiekste oplichter en als hoofdprijs gepresenteerd wordt van een televisieshow met de titel OVER THE EDGE. Hoe deze show, die alle fatsoensnormen met voeten treedt en een ethische discussie in de Nederlandse samenleving teweegbrengt, een permanente trending topic op Social Media wordt. Er worden zelfs Kamervragen over gesteld. +

Literaire fictie algemeen
Brave New Books
12 mei 2021
12 mei 2021

Reacties op: De ongelooflijke reis van een onverzilverd winnend staatslot