De oorlogsverslaggever

De oorlogsverslaggever

Rank 8030 Gelezen 7 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 1
Thrillers & Spanning   Topics 0

Martin Mendes, een getraumatiseerde en door nachtmerries geplaagde oorlogsverslaggever, is geschokt als zijn ex-vriendin bij een terroristische bomaanslag in Istanbul om het leven komt. Wat had zij in die stad te zoeken?

Zijn speurtocht in het moderne Instanbul brengt hem alweer snel terug in Nederland, waar hij verwikkeld raakt in een duistere intrige van moslimterroristen. Dit complot wordt door de inlichtingendienst serieuzer genomen dan de signalen van een mogelijke aanslag die door rechtse politici en zakenmensen wordt voorbereid.

Mendes, achtervolgd door een moordenaar met sympathieën voor de Griekse mythologie, komt erachter dat hij voor de uitoefening van zijn beroep als oorlogsverslaggever niet per se hoeft af te reizen naar het Midden-Oosten of andere verre, geweldadige gebieden. Het huidige Nederland voldoet ruimschoots aan de criteria.

Thriller
Uitgeverij De Geus B.V.
22 april 2008

Andere media

VN:

Recensies

Fictie vermengd met feiten

door: Anne Terwisscha 1 like
Martin Mendes is een voormalig oorlogsjournalist die nog steeds geplaagd wordt door de oorlogservaringen die hij heeft opgedaan. Als zijn ex-vriendin bij een aanslag in Turkije om het leven komt, vermoedt hij dat er meer aan de hand is. Waarom vloog zij halsoverkop naar Turkije? En waarom verdween...