Dit was Brandpunt, goedenavond

Aad van den Heuvel is zondermeer een van de meest markante gezichten van het Nederlandse televisieland. Jarenlang was hij een van de drijvende krachten van het actualiteitenprogramma Brandpunt. In dit boek neemt Aad van den Heuvel de lezer mee langs het pad van zijn meest bijzondere journalistieke belevenissen. In een heldere en meeslepende stijl bericht Van den Heuvel over de verste uithoeken van onze wereld. Verre reizen met een landrover door de droge Sahel worden afgewisseld door de vlucht met een dakota over de eindeloze bossen van Nieuwguinea en een boottocht op een met dynamiet volgeladen schip langs de kust van Mauritani?. Dit was Brandpunt goedenavond gaat over een staatsgreep in Indonesi? waarover Van den Heuvel opmerkelijke onthullingen doet, oorlogen in Vietnam en Biafra, het verdriet van Afrika, de lange mars van de guerrilla's in Guinee Bissau en over de ballingschap van Gabriel Garcia Marqu?z. Dit boek is de neerslag van een rijk journalistiek leven, waaruit een grote betrokkenheid klinkt en een visionaire blik. Dit is geen boek over het verleden, het nieuws van toen in de actualiteit van vandaag. De oplossingen die destijds niet werden gevonden verdienen nu een herkansing.

Is Dit was Brandpunt, goedenavond het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Dit was Brandpunt, goedenavond