De Planetenoorlog

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Fantasy & SF   Topics 0
Meedogenloos scherp en minitieus precies verwoordt Wells, de grootmeester van de science-fiction auteurs, de razende heen en weer schietende paniek onder de aardbolbewoners na een magistraal uitgevoerde Mars-manoeuvre.
Alle, door de eeuwen heen, opgebouwde menselijke zekerheden vallen als appels van de bomen en worden vertrapt door de logge, niets ontziende, stap der Marsmonsters.
Losgeslagen van alles dat hem van het dier onderscheidt is het voor de mens nu uitsluitend het vege lijf dat telt! Naastenliefde behoort tot het verleden. De invasie van de Marsbewoners wordt echter gestuit, niet dankzij een vernuftige menselijke ingreep doch door een oude natuurwet.
De planetenoorlog, een boek op de rand van science-fiction en realiteit geschreven. Pijnlijk pelt Wells de 'culturele schijnlaagjes' van de mens, geplaatst in een situatie waarin hij zonder enig voorbehoud op zichzelf teruggeworpen is.
Fantasy & SF
CONTACT NV