Advertentie

De relatie-economie

1
Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 1
Non-fictie   Topics 0

Dat goed gebruik van data een bedrijf veel kan opleveren, is duidelijk. Waar het veel leidinggevenden aan ontbreekt is een goede visie op de volgende stap: wat doen we met al die informatie? Het doel, beter klantcontact en bouwen aan langlopende relaties, moet centraal staan. Vaak blijkt dat je daarvoor geen Big Data nodig hebt, maar slim moet werken met de data die je al verzamelt. De auteurs van dit boek leggen uit hoe je dat doet. Ze putten hierbij uit hun ervaringen met innovatieve projecten in de dagbladensector. Door goed te kijken naar hun klantenbestand en aan de keukentafel te luisteren naar individuele klanten konden ze onnodige uitgaven voor bijvoorbeeld proefabonnementen stoppen en het aantal opzeggingen met 50 procent verminderen. Deze ervaring is breed toepasbaar. Relatiemanagement (al dan niet via abonnementen) is voor allerlei branches een logische stap – denk aan energie, voedsel, entertainment, vervoer en andere diensten. • Laat data voor je werken • Ontwikkel begrip van je klanten • Bouw langdurige relaties

Genre
Non-fictie
Aantal pagina’s
224
Uitgeverij
Business Contact
Laatste editie
26 maart 2019
ISBN
9789047010814
+

Boekinformatie wijzigen
Jouw boekenplank Jouw waardering
Jouw recensie   Schrijf een recensie
? Onze partners
E-book prijsvergelijker

Topics


Start een topic voor discussies met andere lezers, vragen over boeken of het delen van leuke trivia over boeken of auteurs.

Start een nieuw topic

Lezersrecensies (1)

De relatie-economie - Xavier van Leeuwe, Matt Lindsay & Matthijs van de Peppel

door: Sjoerd 1 like
Big Data, als we alles moeten geloven wat we lezen, dan kunnen we als organisatie niet meer zonder. Maar bij heel veel organisatie loopt het werken met Big Data uit op een mislukking. Er is zoveel data, waar moet je dan beginnen? En wat doe je er mee? En heb je echt al die data wel nodig? Een...

Schrijf een recensie

Registreren Inloggen met Facebook