De rimpel van de tijd

Martin Amis is een van de belangrijkste levende roman schrijvers. Minder bekend is dat hij als essayist vrijwel net zo sterk is. In De rimpel van de tijd zijn Amis’ beste stukken van de afgelopen dertig jaar verzameld, en dat levert een boek op waarin de grootste literatuur van de vorige eeuw vlijmscherp wordt geanalyseerd en waarin hij schrijft over populaire cultuur. De verhalen over sport, Las Vegas en pornografi e behoren tot de grappigste essays over onze tijd die ooit zijn geschreven. Aan politiek valt niet te ontsnappen in deze tijd, en Amis is dan ook genadeloos over Rusland, het Britse koningshuis en vooral Donald Trump. Een van de weinige voordelen van diens uitverkiezing, is het feit dat Martin Amis over hem schrijft.

Redactionele recensie

Recensies (1)

Is De rimpel van de tijd het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De rimpel van de tijd