De roos van Napoleon

De roos van Napoleon

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
Ontroerende historische roman voor lezers van Simone van der Vlugt en Susan Smit.
Frankrijk, 1790. De vrouw die later bekend zou worden als Joséphine Bonaparte vlucht van Martinique naar Parijs om te ontsnappen aan de slavenopstanden in de Cariben. Haar echtgenoot heeft haar jaren geleden verlaten, ze staat er alleen voor. Bij aankomst blijkt het ook in Parijs onveilig voor haar en haar kinderen; de Franse Revolutie is begonnen. Als ze ervan beticht wordt tegen de revolutie te zijn, belandt ze in een van de beruchte gevangenissen waar koningsgezinden hun tocht naar de guillotine afwachten.
Intussen is een jonge militair, Napoleon, op zijn eigen manier op zoek naar geluk en erkenning. Net als Joséphine is hij verloren geraakt in een snel veranderende wereld. Als hun wegen elkaar kruisen, verandert de geschiedenis.
De roos van Napoleon is een onwaarschijnlijk mooi en waargebeurd verhaal over lotsverbondenheid.
Over haar eerdere werk:
‘Prachtige, met vaart geschreven roman voor liefhebbers van historische fictie van eigen bodem.’ Nederlands Dagblad
‘Overtuigend debuut.’ De Telegraaf ****
Zondebok leest vlot, boeit vrijwel meteen en is zonder een spannend boek te zijn wel degelijk spannend.’ Remco Houtepen, boekhandel Libris Venstra ****

Harpercollins
08 februari 2022