De schaduw van de wind
  Luister een fragment

VN:

De schaduw van de wind

Rank 97 Gelezen 6153 Aan het lezen 119 Wil ik lezen 1494 Favoriet 955 Recensies 117
Literatuur & Romans Artikelen 19 Lijsten 20 Spots 22 Hebban 1000 1   Topics 0

In het oude centrum van Barcelona ligt het Kerkhof der Vergeten Boeken. Hoofdpersoon Daniel Sempere wordt door zijn vader, weduwnaar en boekhandelaar, meegenomen naar deze geheimzinnige, verborgen wereld van verhalen. Vanaf dat moment neemt Daniels leven een wending die hij niet had kunnen voorzien. Hij mag een boek uitkiezen en kiest De schaduw van de wind, geschreven door een zekere Julián Carax. Het boek laat hem niet meer los, ook al schudt de wereld tijdens het grauwe Franco-regime om hem heen op zijn grondvesten. Hij wil alles weten over het boek en de schrijver. En merkwaardigerwijs lijken alle mensen die hij ontmoet, ook de vrouwen op wie hij verliefd wordt, deel uit te maken van het grote spel waarvan het boek het middelpunt vormt.

Oorspronkelijke titel
La sombra del viento
Het Kerkhof der Vergeten Boeken (1)
Nelleke Geel

1 keer bewerkt, laatste bewerking door iggi

Eric Herni Boekverkoper

Overdosis aan prachtige zinnen

door: Eric Herni 1 reactie 16 likes

Wat valt er nog te schrijven over een boek dat door vrijwel iedereen al uitvoerig is bejubeld en werkelijk euforische recensies heeft gekregen? Een literaire sensatie, waarvan alleen in Europa al meer dan twee miljoen exemplaren zijn verkocht. Carlos Ruiz Zafón is met zijn debuutroman in één keer...

Reacties op: De schaduw van de wind