De schaduwvriend

Rank 2261 Gelezen 178 Aan het lezen 7 Wil ik lezen 246 Favoriet 6 Recensies 14
Thrillers & Spanning Artikelen 1 Spots 2   Topics 0

Paul Adams herinnert zich die vreselijke dag nog goed waarop de jonge Charlie Crabtree een van zijn klasgenoten vermoordde. Hij was zowel bevriend met Charlie als met het slachtoffer. Diezelfde dag verdween Charlie spoorloos en de wildste complottheorieën doen nog steeds de ronde op internet. Vijfentwintig later verwerkt Paul stukje bij beetje zijn jeugd. Maar wanneer zijn dementerende moeder een terugval krijgt, kan hij er niet meer omheen: hij moet terug naar zijn ouderlijk huis.

Het duurt niet lang voordat alles uit de hand begint te lopen: zijn moeder is ervan overtuigd dat er een indringer in huis is, en Paul realiseert zich dat hij wordt gevolgd. Het zet hem aan het denken: wat is er daadwerkelijk gebeurd op de dag van de moord? Waar zou Charlie nu zijn?

De Schaduwvriend is een spannende en duistere thriller, waarmee North de hooggespannen verwachtingen na De Fluisterman inlost.

Over De Fluisterman:

**** ‘Een geraffineerde constructie.’ – VN Detective & Thrillergids

‘Atmosferisch en griezelig spannend.’ – Alex Michaelides, auteur van De stille patiënt

Literaire thriller
Ambo|Anthos
19 oktober 2020
28 oktober 2020

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Brigitte

Kees de Bree Hebban Recensent

Rituele tienermoorden in horrorsetting

door: Kees de Bree 2 likes

Ze zijn niet uniek, de misdaadromans waarbij de hoofdpersonen na vele jaren terugkeren naar hun geboortedorp waar zij ooit een traumatische ervaring hebben beleefd. De uniciteit, de verrassing en de spanning hangen dus geheel af van de uitwerking van dit gegeven. De Engelse misdaadauteur Alex North...

Reacties op: De schaduwvriend