De scheidings-epidemie en bijbelse heelheid

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 1
Het fenomeen scheiden heeft in de laatste decennia epidemische vormen aangenomen. Het aantal slachtoffers veroorzaakt door deze "epidemie' is ongekend groot, alsook het leed en de wonden die het bij jong en oud heeft
veroorzaakt. Er is een verkillingsproces in gang gezet, waardoor liefde en trouw verdwijnen en eenzaamheid, angst
en geweld toenemen. Het vaderbeeld, dat is afgeleid van het Godsbeeld, wordt verduisterd en het zicht op het ene grote wereldomvattende gezin dat God aan het vormen is, en waarvan Hij de Vader zal zijn, is bezig te verdwijnen.
Dit boek beschrijft de grote aanval op huwelijk en gezin, maar het laat ook zien waarom het Gods basisconcept
is voor liefde en heelheid. Tot nu toe weinig bekend onderzoek werpt een geheel nieuw licht op de Bijbelse
visie inzake echtscheiding en hertrouw en op de relatie tussen seksualiteit en trouw. Het laat op verrassende en
verwarmende wijze de grote waarde zien van het huwelijk, en de nauwe verwevenheid met geestelijke en lichamelijke
gezondheid.
Uitgeverij Aspekt B.V.

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Anneke

Lezersrecensies (1)

Een andere kijk op de Bijbel en de gevolgen van een scheiding op kinderen

door: Anneke 1 like
Bij het zien van de mooie cover van De scheidings - epidemie en Bijbelse Heelheid van Sietse H. W. Werkman krijg je niet meteen een idee waar het boek over zal gaan. De titel doet vermoeden dat het boek zal gaan over om maar vooral niet te scheiden, hoe zwaar het huwelijk ook is. Gelukkig blijkt...