Schoonheid.angst_.front_

De schoonheid van angst

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0

Toen Saskia Kalb een jaar of zestien was, kreeg ze voor het eerst een angstaanval. Deze ervaring tekende haar leven. Omdat therapeuten haar niet konden helpen, besloot ze zelf op onderzoek uit te gaan. Ze studeerde psychologie en las alles wat ze in handen kon krijgen: filosofie, biologie, kabbala en meer. Ze slaagde erin haar angst beter te begrijpen en een waardevolle plaats in haar leven te geven. 'De schoonheid van angst' laat in detail zien hoe het voelt om met een angststoornis te leven. En, belangrijker, het bevat ook alles wat Saskia Kalb geleerd heeft, en haar heeft geholpen tijdens haar worsteling met angst. Angst kan bijvoorbeeld een goede leermeester zijn, en een angstig karakter brengt veel mooie eigenschappen met zich mee. Angst hoort bij het leven zoals mieren bij een picknick. 'De schoonheid van angst' is een boek voor iedereen die lijdt aan een vorm van angst of zorgelijkheid, iedereen die iemand kent die angstaanvallen heeft, en iedereen die onze innerlijke demonen beter wil leren begrijpen.

21 januari 2020

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Saskia66