De Schreeuw van de Griffioen

Rank 6408 Gelezen 14 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 22 Favoriet 1 Recensies 10
Fantasy & SF   Topics 0
Generaties lang hebben de Keltische stammen van het noorden alleen maar elkaar bestreden. Nu dwingt een nietsontziende veroveraar uit het zuiden hen tot een wankel bondgenootschap.

Als zoon van een krijgsman moet ook Malderik Boduognati zich in de strijd werpen, hoewel zijn hart meer uitgaat naar zijn lier dan naar zijn zwaard. Hij ziet een kans op roem, en op een rol in de heldendichten van de barden. De rauwe realiteit van het slagveld leert hem al snel dat de barden vooral onzin verkopen. Wanneer uit de hopeloze situatie een waanzinnig aanvalsplan wordt geboren, moet Malderik bemiddelen tussen spionerende overlopers en neerbuigende hoofdmannen.

De goden maken andere plannen: de terugkeer van een verloren gewaande priesteres dwingt hen tot een afrekening met hun verleden. De druïde Segovax wedijvert met een ovaat om de grillen van de goden te doorgronden. Het is echter aan Ester, de leerlinge van de ovaat, dat de goden visioenen tonen van een door mensen verlaten land ...

De Schreeuw van de Griffioen is een meeslepende historische fantasy die zich afspeelt tijdens de Romeinse invasie in de lage landen.

Sciencefiction & Fantasy
Historische roman (populair)