De schreeuw van de griffioen

Fantasy & SF   Topics 0

Een nietsontziende veroveraar bedreigt de stammen van het noorden, die al generaties lang alleen maar elkaar bestrijden. De Nerviër Malderik Boduognati ziet een kans op roem en op een rol in de heldendichten van de barden. Hij verenigt spionerende overlopers en neerbuigende hoofdmannen rond een plan om de vijandelijke legioenen te vernietigen. De rauwe realiteit van het slagveld leert hem dat vriend en vijand pijnlijk hard op elkaar lijken, en dat de barden veel onzin verkopen. De goden zijn niet met de oorlog bezig. De terugkeer van een verloren gewaande priesteres dwingt hen tot een afrekening met hun verleden. Wanneer hun oog op Malderik valt, stellen zij hem voor een onmogelijke keuze. De druïde Segovax en de ovaat Obaris proberen het grillige gedrag van de goden te doorgronden. Obaris’ leerlinge Ester, die wordt geplaagd door visioenen van een verlaten land, is mogelijk de sleutel tot alles... De Schreeuw van de Griffioen is een historisch fantasy-epos dat zich afspeelt tijdens de Romeinse invasie in de lage landen.

Sciencefiction & Fantasy
Fantasy
Rimnosk
02 november 2020
02 november 2020

Reacties op: De schreeuw van de griffioen