De spiegelpassante 1 - De ijzige verloofde

De spiegelpassante 1 - De ijzige verloofde

Rank 5125 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 49 Favoriet 0 Recensies 0
Young adult Artikelen 1   Topics 0
De spiegelpassante van Christelle Dabos is dé fantasyhit van dit moment. Ontdek een betoverende wereld in De ijzige verloofde, het eerste deel van deze magische, nieuwe serie.

Een onvergetelijke heldin, een adembenemende wereld van zwevende arken en familieclans, een verhaal dat nog nooit eerder is verteld – treed binnen in een fabelachtig universum waar je voor altijd wilt blijven vertoeven…

Ophelia, een eigenzinnig buitenbeentje en onbegrepen genie van de ark Anima, heeft twee gaven: ze kan de geschiedenis van voorwerpen lezen en ze kan reizen via spiegels. Onverwachts wordt ze uitgehuwelijkt aan Thorn, een introvert maar invloedrijk lid van een machtige clan. Ze is gedwongen hem te volgen naar Citaceleste, de hoofdstad van de ijzig koude ark Pole. Daar ontdekt ze dat ze een pion is in een politiek spel dat niet alleen verstrekkende gevolgen voor haar eigen leven heeft, maar ook voor haar geliefde Anima.

‘Sommigen zullen aan Alice in Wonderland denken, anderen aan Harry Potter en weer anderen aan Miyazaki’s wereld. Maar denk vooral: een toekomstige klassieker in de young adult-literatuur.’
Lire, toonaangevend boekenmagazine
Young Adult