De spookverschijning

De spookverschijning (The Revenant)

Gelezen 27 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 27 Favoriet 3 Recensies 2
Literatuur & Romans Artikelen 2   Topics 0

Lees het boek dat de inspiratiebron is van de internationale bioscoopfilm The Revenant (ook verschenen als Wraak).

Het is 1823. Langs de rivier de Missouri trekt de 36-jarige avonturier Hugh Glass met een groep pelsjagers een onbekend en zeer gevaarlijk gebied in. Glass ondervindt dit gevaar aan den lijve wanneer hij op brute wijze wordt aangevallen door een grizzlybeer. Dagenlang balanceert hij op het randje van de dood. Zijn medereizigers houden het voor gezien: ze stelen zijn wapens en laten Glass alleen in de wildernis achter. De woede om deze laffe daad geeft de stervende man nieuwe kracht en hij zweert wraak.
In de maanden die volgen onderneemt Glass - alleen en ongewapend - een onvoorstelbare tocht van bijna 5000 kilometer door de onherbergzame Amerikaanse wildernis, voortgedreven door de drang naar vergelding.
De spookverschijning is een avonturenthriller over verraad en wraak, gebaseerd op een waargebeurde geschiedenis.

Michael Punke is de Amerikaanse ambassadeur en permanent vertegenwoordiger bij de Wereldhandelsorganisatie in Genève. Hij groeide op in Wyoming, vlak bij de route die Hugh Glass

Nu verfilmd als The Revenant door de Oscar-genomineerde regisseur Alejandro González Iñárritu (Babel, Biutiful en 21 Grams), met in de hoofdrollen Leonardo DiCaprio en Tom Hardy

Prometheus
10 januari 2016
23 februari 2016

Reacties op: De spookverschijning (The Revenant)