De Stilteverzamelaar

De Stilteverzamelaar

Gelezen 3 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 7 Favoriet 0 Recensies 3

De verhalen in dit boek worden bevolkt door mensen die uit alle macht proberen de greep op hun leven te behouden als ze in benarde omstandigheden terechtkomen. Wat doet een leraar als een leerling zich in zijn klas heeft opgehangen? Hoe houd je als begrafenisondernemer het hoofd boven water als je zaak failliet dreigt te gaan? Wat gebeurt er met je als je zit te vissen en een kikker naast je plaatsneemt die tegen je begint te praten? Hoe kun je de volmaakte stilte vangen in een door lawaai geteisterde wereld? De personen in dit boek streven vaak obsessief naar controle en zijn gesteld op een ordentelijk verloop der dingen. In dat streven belanden zij geregeld in bizarre situaties met een grimmig of hilarisch einde.

Alle negentien verhalen verschenen eerder in de literaire tijdschriften Tirade, De Gids, De Tweede Ronde, Avenue,  Fantastische Vertellingen, Ganymedes, Tjonge, Portulaan, Extaze en Bühne. Hier zijn ze voor het eerst gebundeld.

Korte verhalen , Literatuur & Romans
Verhalenbundels