De strijd voor vrede

Onze wereld staat in brand, maar we kunnen die brand blussen. Tom Sauer pleit onomwonden tegen het doemdenken. Uiteraard moeten we eerst begrijpen waarom Poetin Oekraïne onveilig maakt, terroristen zich opblazen in Brussel en Parijs, en er nog altijd vijftienduizend kernwapens zijn. In De strijd voor vrede beschrijft Tom Sauer haarfijn hoe al die bedreigingen niet zomaar uit de lucht komen vallen. De complexe gevaren in onze wereld hebben duidelijke oorzaken die we vaak zijn vergeten of negeren. De rode draad in dit verhelderende boek is het gevoel dat individuen en staten verbindt. Omdat ze zich genegeerd voelen, vallen ze ten prooi aan frustratie en woede. Met alle gevolgen van dien. We kunnen de strijd voor vrede winnen door te streven naar meer gezamenlijkheid.

Recensies (1)

Is De strijd voor vrede het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De strijd voor vrede